apie mus noriu būti banke kontaktai keltų bilietai viešbučiai privatumo politika
Paieška:
Lietuviskai English
 
Atlikėjai
Grupės ir atlikėjai (567)
  Renginių vieta
Pramogų ir pobūvių salės (53)
  Nuoma ir prekyba
Žaidimai (19)
  Technika
Garsas
Pirotechnika
  Paslaugos ir pramogos
Konditerija
 
Titulinis puslapis   Renginiai  
Spausdinti Spausdinti  
Gabrielė Adomaitytė | Dokumentinis tikslumas

Nuotraukų peržiūra

0
Gabrielė Adomaitytė
„Dokumentinis tikslumas“

2019 rugsėjo 5d. – spalio 11d.

Atidarymas – rugsėjo 5 d., ketvirtadienį, 18:00 val.

„𝘛𝘢𝘱𝘺𝘵𝘰𝘫𝘢𝘴 𝘱𝘪𝘳𝘮𝘪𝘢𝘶𝘴𝘪𝘢 𝘵𝘶𝘳𝘪 𝘴𝘶𝘴𝘪𝘮𝘢̨𝘴𝘵𝘺𝘵𝘪, 𝘬𝘢𝘴 𝘺𝘳𝘢 𝘴𝘷𝘢𝘳𝘣𝘪𝘢𝘶𝘴𝘪𝘢 𝘷𝘢𝘪𝘻𝘥𝘶𝘰𝘴𝘦. 𝘎𝘺𝘷𝘦𝘯𝘥𝘢𝘮𝘢 „𝘐𝘯𝘴𝘵𝘢𝘨𝘳𝘢𝘮“ 𝘪𝘳 𝘪𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘤𝘪𝘯𝘪𝘰 𝘱𝘦𝘳𝘷𝘪𝘳𝘴̌𝘪𝘰 𝘭𝘢𝘪𝘬𝘢𝘪𝘴 𝘫𝘢𝘶𝘤̌𝘪𝘶 𝘱𝘰𝘳𝘦𝘪𝘬𝘪̨ 𝘴𝘶𝘱𝘢𝘱𝘳𝘢𝘴𝘵𝘪𝘯𝘵𝘪 𝘴̌𝘪𝘶𝘰𝘭𝘢𝘪𝘬𝘪𝘯𝘦̇𝘴 𝘷𝘢𝘪𝘻𝘥𝘪𝘯𝘪𝘫𝘰𝘴 𝘬𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘬𝘴𝘪𝘴̌𝘬𝘶𝘮𝘢̨ 𝘪𝘳 𝘪̨𝘷𝘢𝘪𝘳𝘰𝘷𝘦̨. 𝘝𝘪𝘻𝘶𝘢𝘭𝘶𝘴 𝘱𝘢𝘴𝘢𝘶𝘭𝘪𝘴 𝘵𝘰𝘬𝘴 𝘱𝘦𝘳𝘱𝘪𝘭𝘥𝘺𝘵𝘢𝘴, 𝘵𝘰𝘬𝘴 𝘯𝘦𝘴𝘵𝘢𝘣𝘪𝘭𝘶𝘴 𝘪𝘳 𝘯𝘦𝘯𝘶𝘴𝘱𝘦̇𝘫𝘢𝘮𝘢𝘴. 𝘔𝘢𝘯𝘰 𝘱𝘢𝘷𝘦𝘪𝘬𝘴𝘭𝘢𝘪 𝘵𝘶𝘳𝘪 𝘢𝘵𝘴𝘱𝘪𝘯𝘥𝘦̇𝘵𝘪 𝘴̌𝘪𝘢̨ 𝘣𝘶̄𝘬𝘭𝘦̨.“

Lietuvių menininkė Gabrielė Adomaitytė (g. 1994) tapo pasitelkdama nuotraukas, kserokopijas ir kitokias spaudinių formas. Kai kuriuose jos darbuose baltas rėmas aplink vaizdą įspėja, kad šis tėra iškarpa iš gerokai didesnio, beribio vaizdų pasaulio. Paslaptingu būdu paveikslai išsaugo pirminės medžiagos fizines savybes – pavyzdžiui, ant popieriaus atspausdinto skenuoto vaizdo sulamdymus ir sulankstymo žymes (𝘟𝘦𝘳𝘰𝘹𝘦𝘥, 2018) arba saulės išbalinto knygos puslapio faktūrą (𝘜𝘯𝘵𝘪𝘵𝘭𝘦𝘥 (𝘚𝘶𝘯𝘣𝘭𝘦𝘢𝘤𝘩 #2), 2018). Menininkė yra naudojusi įvairiausius šaltinius – nuo senų baltiškų papuošalų katalogų iki blizgių mados reklamų, nuo mokslinių diagramų iki medicininių nanofotografijų. Pertapydama šiuos vaizdus G. Adomaitytė kalba apie stulbinamą vaizdų pasaulio daugialypumą.

Studijuodama Vilniaus dailės akademijoje G. Adomaitytė rinko dailės kūrinių reprodukcijas ir iškarpas iš laikraščių bei žurnalų, kurias vėliau sudėliojo ant kartono lakštų. Susidomėjusi archyvavimo ir klasifikacijos sistemomis, ji rado įkvėpimą Aby Warburgo metodiškame „Mnemosinės atlase“, 1929, iš įvairių šaltinių surinktų vaizdų kolekcijoje, tiriančioje asociatyvius ryšius, kurių beveik neįmanoma įžodinti. Nagrinėdama nepažįstamų žmonių išmestus šeimos albumus G. Adomaitytė siekė perprasti nuotraukų išdėstymo logiką. Neseniai ji surinko visą krūvą vaizdo juostų ir knygų, kurias paliko jos tėvas, iškeliavęs anapilin, kai menininkei buvo trylika. Ji norėjo įsitikinti, ar gali dirbti su tokia asmeniškai jautria medžiaga; jai rūpėjo ne vaikystės prisiminimai ar nostalgiški sentimentai, bet pati pastanga įrašyti bei išsaugoti vaizdus ir tai, ką jie simbolizuoja. Juk pagaliau vaizdų saugojimas ir eksponavimas šeimos albumuose, duomenų bankuose, archyvuose ir ypač muziejuose yra būdas atvaizduoti pasaulį.

Transformuodama šią vizualią informaciją į paveikslus menininkė pasitelkia savo puikius techninius kopijavimo ir reprodukavimo ranka įgūdžius. Tokiuose paveiksluose, kaip 𝘈 𝘚𝘭𝘪𝘨𝘩𝘵 𝘚𝘩𝘪𝘧𝘵 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘈𝘯𝘨𝘭𝘦, 2018, vaizdas yra atkartojamas kelis kartus, taip sukuriant sekos arba kilpos įspūdį. Tapybinės reprodukcijos procese įvyksta nežymios transformacijos. Tai primena kokybės praradimo daugkart kopijuojant duomenis reiškinį. Kopijuojant ankstesnes kopijas (tiek analogines, tiek skaitmenines), neišvengiamai prarandama kokybė, kol vaizdai negrįžtamai nublunka iki miglotų pilkų atspalvių. G. Adomaitytė mėgaujasi tokiais momentais, kai motyvas, atrodo, tuoj visai subyrės, tampa vos įskaitomas. Užbaigusi paveikslą ji dažnai neprisimena, kaip atrodė pirminis vaizdo šaltinis.

Ultragreitos skaitmeninių vaizdų cirkuliacijos sąlygomis vaizdai gyvena labai trumpai, o auditorijų dėmesingumas sparčiai mažėja. G. Adomaitytės kūryba, regis, grąžina vaizdinijai ilgaamžiškumo jausmą, menininkė tyrinėja, kaip užtikrinti vaizdų aktualumo tęstinumą. „𝘔𝘢𝘯𝘰 𝘬𝘶̄𝘳𝘺𝘣𝘢 𝘴𝘶𝘴𝘪𝘫𝘶𝘴𝘪 𝘴𝘶 𝘷𝘢𝘪𝘻𝘥𝘢𝘪𝘴, 𝘫𝘶̨ 𝘢𝘵𝘴𝘪𝘳𝘢𝘥𝘪𝘮𝘶 𝘪𝘳 𝘵𝘰𝘭𝘦𝘴𝘯𝘪𝘰 𝘨𝘺𝘷𝘢𝘷𝘪𝘮𝘰 𝘱𝘢𝘭𝘢𝘪𝘬𝘺𝘮𝘶. 𝘛𝘢𝘱𝘺𝘣𝘢 𝘭𝘦𝘪𝘥𝘻̌𝘪𝘢 𝘵𝘢𝘪 𝘱𝘢𝘥𝘢𝘳𝘺𝘵𝘪.“

Teksto autorius
Dominic van den Boogerd (Pateiktos menininkės citatos iš pokalbio su teksto autoriumi „De Ateliers“ Amsterdame 2019 m. birželio 18 d.)

Mecenatas
Živilė ir Jonas Garbaravičiai

Globėjas
Renata ir Rolandas Valiūnai

Parodos rėmėjai
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba

Galerijos rėmėjai
Vilniaus miesto savivaldybė, VšĮ „Meno fondas“, Vilma Dagilienė, Romas Kinka, Clear Channel, „Lietuvos rytas“, „Ekskomisarų biuras“

Informacinis rėmėjas
LRT

Parodos grafinis dizainas
Laura Grigaliūnaitė

Parodos atidarymas yra Vilniaus galerijų savaitgalis // Vilnius Gallery Weekend dalis.

Renginyje bus fotografuojama bei filmuojama, nuotraukos bei vaizdo įrašai bus skelbiami socialiniuose tinkluose bei žiniasklaidoje.
Rekomenduok draugui  |  Priminimas apie renginį
Jūsų komentaras
 
Vardas:   El.paštas:

Komentaras:

Siųsti  


Eb.lt už renginio(-ių) programos pakeitimus neatsako.

EB.lt portale paskelbtą informaciją draudžiama panaudoti kitose interneto svetainėse, tradiciniuose žiniasklaidos kanaluose ir kitur, taip pat Eb.lt medžiagą platinti bet kokiu pavidalu be portalo sutikimo, o jei sutikimas yra gautas, tai EB.lt privaloma nurodyti kaip šaltinį.
 
Paieška
2019.09.23  
Pavadinimas:
 
Data:
Atsitiktinė pramoga



Renginių kalendorius
P A T K P Š S
 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30  
Paskelbkite savo renginį
apie mus   |  noriu būti banke   |  kontaktai   |  Keltų bilietai   |  Viešbučiai   |  Privatumo politika  
Entertainment bank. Visos teisės saugomos. ļæ½ 2002-2019 Privatumo politika