apie mus noriu būti banke kontaktai keltų bilietai viešbučiai privatumo politika
Paieška:
Lietuviskai English
 
Atlikėjai
Grupės ir atlikėjai (567)
  Renginių vieta
Pramogų ir pobūvių salės (53)
  Nuoma ir prekyba
Žaidimai (19)
  Technika
Garsas
Pirotechnika
  Paslaugos ir pramogos
Konditerija
 
Titulinis puslapis   Renginiai  
Spausdinti Spausdinti  
Motiejaus Bazaro garsų žaidimas, arba "Ludus tonalis"

Nuotraukų peržiūra

0
Bilieto kaina 15 Eur.
Moksleiviams, studentams ir senjorams - 8 Eur.
www.bilietai.lt

MOTIEJUS BAZARAS (fortepijonas)

Programa
Paul Hindemith (1895-1963) "Ludus tonalis" (1942)

1. Praeludium
2. Fuga prima in C: Slow
3. Interludium: Moderate, with energy
4. Fuga secunda in G: Gay
5. Interludium: Pastorale, moderate
6. Fuga tertia in F: Andante
7. Interludium: Scherzando
8. Fuga quarta in A: With energy
9. Interludium: Fast
10. Fuga quinta in E: Fast
11. Interludium: Moderate
12. Fuga sexta in E♭: Quiet
13. Interludium: March
14. Fuga septima in A♭: Moderate
15. Interludium: Very broad
16. Fuga octava in D: With strength
17. Interludium: Very fast
18. Fuga nona in B♭: Moderate
19. Interludium: Very quiet
20. Fuga decima in D♭: Moderately fast
21. Interludium: Allegro pesante
22. Fuga undecima in B (Canon): Slow
23. Interludium: Valse
24. Fuga duodecima in F♯: Very quiet
25. Postludium: Solemn, broad

„Ludus tonalis“ – vienas konceptualiausių polifoninių ciklų fortepijonui. Šiame kūrinyje modernizmo (neoklasicizmo) pasiekimai ir naujovės puikiai dera su nemariomis šimtametėmis Vakarų muzikos tradicijomis ir tiesomis. Kartu tai yra ir kompozitoriaus puoselėtų idėjų triumfas – „Ludus tonalis“ daugeliu aspektų yra esminis teorinių ir pedagoginių principų, išdėstytų Paulio Hindemitho knygoje „Muzikinės kompozicijos amatas“ (The Craft of Musical Composition, 1937), apraiška. Baroko laikotarpio kompozicijos metodų derinimas su modernia muzikos kalba nėra vien šiuolaikinės harmonijos ir klasikinių formų gretinimas. Iš tikrųjų Hindemithas „Muzikinės kompozicijos amato“ išvadoje tvirtina, kad visų stilių ir laikotarpių muziką galima analizuoti jo siūlomais metodais. Šis požiūris, teigiantis esminę muzikos stilių lygybę, pasireiškia kaip kompozicijos kalba, kuri susilieja su visa Vakarų muzikos istorijos esybe.
Pradėkime nuo pavadinimo, pabrėžiančio jo muzikinių teorijų ir kompozicijos santykį, naudojant išradingą lotynų kalbos žodžių junginį, kurį verčiant į kitas kalbas, išryškėja lotynų kalbos, gausios aiškinimo galimybėmis bei dviprasmybėmis, pranašumą. "Ludus" gali būti išverstas arba kaip „žaidimas“, arba kaip „mokymo vieta“. Žodis Tonale kilęs iš tono, kuris gali reikšti arba muzikos tono, arba vaizduojamojo meno kūrinio „toną“. „Tonalumo žaidimas“, „Muzikos taisyklių mokykla“, „Garsų žaismas“ ar net „Vaizdų žaidimas“ – tai tik keletas iš daugelio galimų variantų, pateikiančių skirtingas interpretacijos sistemas nagrinėjant daugialypę Hindemitho kompoziciją.
Neoklasicizmo, kaip vienos esmingiausių XX a. muzikinio moderno krypčių, būdingas bruožas – atgaivinta baroko ir klasicizmo epochų stilistika, sąskambiai, formos, žanrai ir technikos. Idėja sukurti polifoninį ciklą, atitinkantį J.S. Bacho „Gerai temperuotą klavyrą“ buvo gaji tarp neoklasicizmą puoselėjančių kompozitorių: pirmasis tai padarė Paulis Hindemithas („Ludus tonalis“, 1942), netrukus Dmitrijus Šostakovičius (24 preliudai ir fugos, 1950-1951), dar vėliau Rodionas Ščedrinas (24 preliudai ir fugos, 1964-1970).
Kūrinį sudaro dvylika fugų (po vieną kiekvienos tonacijos), vienuolika jas jungiančių ir moduliuojančių interliudų, o visas ciklas įrėmintas preliudu ir postliudu. Koncentruotas ir lakoniškas muzikos skambesys toli gražu neužgožia idėjų žaismės. Hindemitho terminas ludi (žaidimai) vartojamas ne tik muzikos skambesio prasme. Kūrinyje apstu ir grafinio žaidimo pavyzdžių, tarkim, simetriška-veidrodinė „Fuga Tertia in F“ arba postliudas, kuris yra preliudo retroinversija – tiesiog aukštyn kojomis apverstas preliudas, grojamas nuo pabaigos į pradžią. Tai yra tik keletas nuotrupų iš kūrinyje glūdinčios idėjų gausos – vien ko verta savita garsų ryšio koncepcija, nulemianti tonalumo, atonalumo ir sąskambių pobūdį. Neabejotina, jog Hindemitho „Ludus tonalis“ – XX a. muzikinio moderno lygiavertis atsakas Bacho „Gerai temperuotam klavyrui“. Šis Paulio Hindemitho kūrinys yra vienas iš nedaugelio, turinčių simbolinę reikšmę. Jis žymi naujos eros pradžią ir apibendrina laikmečio patirtis ir pasiekimus.

Talentingas pianistas Motiejus Bazaras žinomas dėl įvairių muzikinių interesų ir veiklos, pastebimas ne vien akademiniuose koncertuose, bet ir džiazo ar elektroninės muzikos vakaruose. Gimęs 1987 metais muzikų šeimoje, namuose įgijo ir pirmuosius muzikinius įgūdžius. Baigė J. Naujalio muzikos gimnaziją ir J. Gruodžio konservatoriją. Studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas profesorius Zbignevą Ibelhauptą ir Sergejų Okruško bei Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje pas legendinį pianistą profesorių Volkerį Banfieldą. 2017 m. baigė doktorantūros studijas LMTA profesoriaus Petro Geniušo klasėje ir įgijo menų daktaro laipsnį. Motiejaus Bazaro pasiekimai fortepijoninės muzikos srityje puikiai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų, iš kurių reikšmingiausi: tarptautinis B. Dvariono pianistų konkursas 2002 m. (Grand Prix), tarptautinis S.Vainiūno pianistų ir akmerinių ansamblių konkursas 2010 m. (I vieta) ir kiti.
Pianistas yra surengęs pasirodymų su Kauno, Lietuvos, Talino kameriniais orkestrais, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Latvijos nacionaliniu simfoniniu orkestru bei Plovdivo (Bulgarija) simfoniniu orkestru.
Motiejus yra atviras naujoms muzikinėms idėjoms, gilinasi į skirtingus specifinius stilius. Kartu su broliais Mykolu ir Benediktu įkūrė trio „#sotuskaunomuzikai“.
Tai jau antrasis Motiejaus Bazaro rečitalis Organum koncertų salėje
.
Bilieto kaina 15 Eur.
Moksleiviams, studentams ir senjorams - 8 Eur.
Rekomenduok draugui  |  Priminimas apie renginį
Jūsų komentaras
 
Vardas:   El.paštas:

Komentaras:

Siųsti  


Eb.lt už renginio(-ių) programos pakeitimus neatsako.

EB.lt portale paskelbtą informaciją draudžiama panaudoti kitose interneto svetainėse, tradiciniuose žiniasklaidos kanaluose ir kitur, taip pat Eb.lt medžiagą platinti bet kokiu pavidalu be portalo sutikimo, o jei sutikimas yra gautas, tai EB.lt privaloma nurodyti kaip šaltinį.
 
Paieška
2019.10.10  
Pavadinimas:
 
Data:
Atsitiktinė pramoga



Renginių kalendorius
P A T K P Š S
 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  
Paskelbkite savo renginį
apie mus   |  noriu būti banke   |  kontaktai   |  Keltų bilietai   |  Viešbučiai   |  Privatumo politika  
Entertainment bank. Visos teisės saugomos. ļæ½ 2002-2019 Privatumo politika